Conflict

Ieri, eram furioasa ca programul masinii mele de spalat dureaza prea mult. Mi-am dat seama ca am deplasat nemultumirea vizavi de mine asupra masinii de spalat. In fond, in deplinatatea facultatilor mintale, folosesc aceeasi masina si acelasi program, de cativa ani. Se apropie momentul sa fac ceva, iar asta ma angoaseseaza profund.


Ceea ce urmeaza sa fac (in spatele lui “trebuie” existand o necesitate obiectiva, la care deliberez de multe luni) nu ma caracterizeaza. Eu sunt un om care construieste. A deconstrui, chiar si filosofic vorbind, imi pare materializarea destabilizarii profunde. Necesitatea (si nu neaparat propria necesitate) ma constrange sa pun in act o forma de a deconstrui. Stiu, se mai intampla! Asta nu inseamna, insa, ca regulamentul meu intern de reguli nu e dat peste cap! Acelasi regulament intern de reguli, principii, credinte (la care ader de mult timp si mi-a fost bine si pace cu ele) ma constrange, in virtutea chiar a stabilitatii si integritatii regulamentului, sa pun in act o manifestare putin inversa a aceluiasi regulament. Uneori, integritatea si stabilitatea unui set de reguli se bazeaza, paradoxal, chiar pe incalcarea lor, pentru a repune in functie instantele ce compun intregul.

Daca nu as face ceea ce am de facut si trebuie sa fac, n-as mai fi mult din ceea ce am construit si decis sa fiu. Daca o fac, unele concepte cu functie de valori vor fi contrazise. Chiar de mine, cea care le-a inscaunat. Toti stim cate ceva despre noi! Eu am stiut, intodeauna, ca am o responsabilitate fata de ceilalti.